Tuesday, October 4, 2011

Iqbal Javed, a killer to 100 children

As Salam all.

While the kids were having their evening nap yesterday, I watched one interesting documentary on astro channel 731 , BIO.. Its abt this serial killer, Iqbal Javed. It really captures my heart and it's such an emotional draining watching it.. I felt that I need to share this story to u.. bahawa ada umat sperti dia yang perlakukan onar apalagi terhadap budak2..

Siapa Iqbal Javed?
A Pakistani, died at aged 37.. came from a very rich family di Lahore, he was the 4th son from the 6 children dan merupakan anak yg paling disayangi oleh kedua parents.. Kenapa?Because he's a smart boy, satu2nya anak yg university graduate, bapanya telah memberikan setengah drp hartanya kpd Iqbal but not to other children.. Pernah berkahwin, tetapi he's a homoseksual, nafsu teruja lebih kepada young boys.. Pernah merogol 2 budak lelaki sebelum disabit kesalahan membunuh.. 


Bagaimana dia membunuh?
Di Pakistan, penduduknya ramai yg miskin dan daif. Faktor ini yang mmbuatkan ramai budak lelaki (aged bween 6-15thn) terdesak, sentiasa dalam kelaparan dan akan lari dari rumah. Mereka bertempiaran di tepi jalan meminta sedekah atau mencari pekerjaan yg bole mmberi mereka sesuap nasi.. They were the hot targets for Iqbal.. Iqbal mmepunyai wang yang banyak, jadi budak2 spt itu, yang terdesak dan sentiasa lapar, pasti akan cair dan lemah apabila dioffer makanan yg sedap dan juga wang.. He promised to gv shelters and offers jobs to them too, yg pasti menjanjikan gaji yg lumayan.. Akhirnya, the boys akan tertewas apabila he offered them to come home with him..


Sampai dirumahnya, dia akan treat them bagai putera raja, dia akan bg makan damn minom sepuas2nya, selepas itu terus akan diberi pil tidur yg dicampur dalam minuman.. Budak2 itu akan lalok dan tido x bgn2, dia akan mula cincang every parts of  body, dan di campakkan ke dalam tong besar yang  dicampur dgn sejenis asid, hydrochloric acid. Dalam beberapa jam, semua anggota badan telah pun hancur, kemudiannya di tuang/di buang terus ke longkang rumahnya.. Ada juga  mngatakan yg dia akan strangled them to death sebelum dicincang... ada juga yang sempat melarikan diri..


Diari Iqbal
Pada Disember 1999, dia telah menyerahkan diri ke polis dan juga memanggil local press, bersertakan his personnel diary, which was a confession on how, where and who are the ppl that he has killed.. Total kesemuanya yg mnjadi mangsa pembunuhannya adalah 100org budak dan kesemuanya adalah lelaki..
Iqbal sebelum dihadapkan ke mahkamah, dua budak lelaki
disebelahnya adalah antara yg sempat melarikan diri dari
tawanannya yg juga merupakan saksi. -courtesy pict BBC UK
Di dalam diari dia kempilkan 100 keping gambar budak lelaki yg dibununhya.. Setiap gambar di tulis nama budak serta nombor mengikut urutan dari no.1 hingga no.100.


Alasan membunuh
Iqbal mengatakan bahawa dia rimas melihat ramai budak2 lelaki yang miskin dan lari dr rumah serta bertempiaran.. Dia rasa 'kesian' dan mereka ini harus 'dimatikan', tak guna hidup... Their parents not doing anything to have a better life, thats why these boys ran away from them.. GILERRRRR ahhhhhhh! Kau mmg PSYCHO!

Suddenly my heart paused, I felt tears dropping.. Docu itu sempat interview some of the parents yang anak2 mereka mati begitu tragis. Betul2 tersentuh apabila one of d mother mengatakan 'Tiada jasad apalagi kubur utk diziarah, hanya doa saya mengiringi rohnya utk bertemu Allah swt' (she speaks Urdu but the malay subtitle was on my TV)


As for me, budak2 yang telah mati itu mmg tidak berdosa, hmm.. mungkin berdosa bagi yg da baligh..kut? sbb x sempat maaf to their parents.. :(


Di akhir rancangan itu, Iqbal telah dihadapkan ke mahkamah telah diputuskan hukuman mati. Hakim telah putuskan bahawa dia akan mati bagaimana dia membunuh anak2 yg tak bersalah dihadapan ibubapa anak2 itu.. Tetapi, belum kesempatan  sampai pada hari hukumannya, Iqbal disahkan mati di dalam jail di Central Jail Lahore pada Oktober 2001, kajian mengatakan he commited suicide... Wallahualam.. Semoga Tuhan memberi balasan yg setimpal kepadanya.

3 comments:

Siti Azlina Abdul Aziz said...

alasan membunuh yg tak masuk akal, JEBON betul la :-(

dhr said...

this is ridiculous! sick, VERY SICK people.

Mrs.MH said...

Mmg sakit otak mamat ni.. u tgk docu tu mesti u jd lagi emo.. tapi bagusla da jd aruah pon..