Wednesday, September 28, 2011

Wrinkles and hair fall.. The beginning of old age??

I noticed that my hair keeps on falling.. Paling ketara bila bangun tido.. I've stopped breastfeeding my kids a year ago.. so why is it still falling?? I even put on an olive oil and even tried some mustika ratu's hair care, tapi x jalan pon..Tukar shampoo?? x payah ckp, cakap je brand apa? semua da try...

My hairdresses prnah cakap, sbb u pakai tudung all the time, udara x masuk kulit kepala.. Tapi time tu aku mmg la bkrja, almost 10jam di ofis, and bertudung.. Tapi skrg di rumah, mana aku pakai tudung, keluar pg kedai or jalan2 hujung minggu barula kepala ni disarungkan..

I even cut my hair short.. nak jd ala2 'Halle Berry'.. but still, frustrated! Terfikir nak botak kan rambut mcm Sinhead O'Connor or Demi Moore.. Tak payah risau nak treat rambut mcmanae all the time.. Btw, aku mmg minat gile these 2 women..
Demi Moore
Sinhead O'connor

Still looking home remedy solution... any suggestions??

Well I'm still in early 30's.. probbly I'm x the only having these problems..Another issue is wrinkles under the eyes... So far if keluar boleh cover with my compact powder.. huahuahuahua.. I'm using local produts je, to reduce wrinkles yg da mula bergaris2 ni.. results? Belom tahu lagi.. Kalau mnjadi.. I will reccomend... :)

wrinkles.. wrinkles.. pls go away..

I dont think I'm the only onre facing this problem.. Age is getting older, and numbers never lies.. So why worry?? Its reality.. Hidop mesti happy.. :)

4 comments:

dhr said...

Cik Yanti, i dah lama ade masalah hair falls tu. Merata-rata rambut i je! Dulu tak risau sgt sb gugur banyak, tumbuh pun banyak sb xnampak perubahan pun. Tapi sejak i duduk Sudan ni makin menjad-jadi sampai da nampak jarang da kt depan ni. Baru- baru ni i terbaca maybe sebab air terlebih klorin. So now dah 2 hari i try cuci rambut guna air mineral. Alhamdulillah kurang sikit.

Wrinkles kat mata i pun da ade. sob..sob..tu tak tau nak buat mcmane.

Mrs.MH said...

Dian,
Wah air mineral?? nnti i try.. Thanks for d tips.. Umor kita kan lebih kurangkan.. hahahahahahah :)

Utk wrinkles tu i pkai locak produk 'SAFI Balqish' cream muka.. tak tahu mnjdi ke x.. baru 2 minggu pakai.. :)

Beautyfull_Maria said...

we faced same issue.. :( d only yg mmbezakan, u aredi married n hv kids..he..he..he..every where ade jek my hair..da makin nipis skrg nie..

If got any interesting tips, dun mind to share ye...

Mrs.MH said...

Maria, Cuba u pkai air mineral bak kat puan DHR di atas ni, simbah kat rambut tu.. Ipon baru 2 hari cuba.. mcm ok, kuranng rambut :)