Friday, September 23, 2011

Hasrat dihati..

Had breakfast this morning with WN.. Ntah mcmana aku tersebut pasal nak bersara di kampung.. He said "Ok.. Insyaallah nnti kita akan settle down kat sana, tapi dalam interior kene modern concept.." Wah wah wah! tak terpikir lak nak buat interior sebegitu...

Itu semua angan2 sahaja.. Kita hanya mampu merancang, everything is in God's hand...

Why we planned to settle down in kampong?? Alasannya is tired with the hectic life in city.. Ceh! macam la aku ni ada lifekan? huahuahua.. Teringat-ingat masa childhood dulu, bila time raya or kenduri kendara, semestinya we all one family akan balik ke kampung nenek and atok aku di Melaka.. Masa tu masih ada sawah padi, tali air, ayam dan itik, pokok kelapa, reban ayam, serambi and mcm2 lagi.. Yang bestnya bathroom and toilet ada diluar.. So malam2 kalau terasa nak buang air, kenela bawak pelita or lampu suloh.. Tapi aku penakut sikit, kdg2 kejutkan kakak or mom utk teman aku.. Ada sekali tu kakak aku prnah sound aku "Simpan je ar! esok baru buang!!" (agaknya dia ngantuk sgt and malas nak layan aku)

Bila bedtime pulak, kitorg adek beradek or kalau ada cousins yg lain balik sama2, we all akan tido selambak kat atas lantai.. Ada setengah tu siap tido atas loteng or even kat serambi ruang tamu.. Meriah kan?? Malam mmg tak payah switch on aircond sbb mmg sejuk sampai ke tulang..!

My kids's generation mesti diorg tak tahu kampong tu apa agaknya. Lembu, ayam, itik tengok kat tv je la or kalau pegi zoo barula dpt tengok.. They dont know and dont understand how to live in kampung and x dpat merasa suasana kampung yang sebenarnya.. Both of their grandparents dok di city life, even my in-laws dok seremban, its considered a city life already..

So tadi dok google-ing cari gambar2 kampung...
* courtesy picts from bloggers*

Aman je rasa tgk gambar2 ni.. haishhhh, harap2 angan2 mnjadi kenyataan... InsyaAllah

No comments: