Monday, September 26, 2011

Tersentap!

As salam.. yupp pagi2 ni da terasa emo selepas berchatting dgn seorg kawan lama.. Niatnya baik utk tnyakan kabar pasal diriku , tapi ada certain remark yg aku x tahan and terasa... :(

NN: How r u MH...? Ada ok??
MH: Yupp.. Alhamdulilah.. still coping up with the 2 kids..
NN: Huh?? Sudah 2 org?? bila masanya kau peknen lagi?? tak tahu pon..
MH: Haish, aku dok post dlm FB xkan kau x perasan babe?
NN: Oic.. aku bukannya ada time nak berFB mcm org lain, busy,busy dan busy... Btw, kau keje mana skrg??
(Dalam hati kata dia maksudkan aku ke bila dia ckp "bukannya ada time nak berFB mcm org lain:)
MH: Errr, aku da quit about a year ago la.. So far xde plan nak keje balik.. Anak2 aku pon masih kecik.. Laki aku pon x kisah... nak keje ke x..
NN: Uik? Serious kau x keje da ?Kau tak boring ke dok jaga anak and dok rumah je.. Laki kau kasi byk duit ke kat kau? Takkan kau nak harapkan laki kau je.. Aku bukannya apa, ramai hsewife mcm kau quit job awal2.. Pas tu laki da boring , mulalah cari pompuan lain... Lagipon kau kan byk working exp, takkan kau x nak biarkan compliment yg kau ada ni buang mcm tu je...

Aku terus x reply apa2 yg dikomenkan oleh rakan sbb afraid that I'm gonna get over sensitive and aku akan react melalut tak pasal2..

Ni lah dia luahan rasa yang aku harap aku bole katakan straight to ur face, friend...

Aku x ambik hati pasal kau x kawin lagi.. wpon kau dulu pernah berkahwin...

Aku x ambik hati pasal kau tak faham ertinya bila da berumahtangga dan ada anak2 yg sedang mmbesar...

Aku x ambik hati sbbnya hati aku ikhlas berhenti kerja dan kau tak tahu apa yg aku dah gone thru selama ini..

Aku x ambik hati sbbnya aku tahu pengalaman yang aku ada selama ini adalah x seberapa hebat kalau dibandingkan dgn org2 yang lain apalagi aku ni setakat Diploma holder sahaja..

Aku x ambik hati sbbnya aku tahu laki aku mampu utk tanggung aku dan anak2 tapi tak mewah spt org lain, yet I'm still bersyukur apa yg dikurniakan..

Aku x ambik hati bila kau kata laki akan boring mula cari org lain, sbbnya aku tahu that I'm not perfect tapi aku masih berusaha sebaik mungkin to be a good wife and a mother to my children , dan aku prcaya apa yg akan brlaku baik atau buruk pon Tuhan tu sentiasa ada dgn aku... Aku hanya mampu berdoa dan Tuhan saja yg akan melindungi aku dan family aku..

Aku x ambik hati sbbnya kata2 kau telah membuatkan aku ambil secara positif.. aku tahu jadi perempuan ni mmg kene kuat.. Kalau setakat komen besar kuman mcm ni pon aku da bole terasa, apa lgi komen2 puaka and dugaan2 yang lebih besar pada masa yg akan dtg...kan?

Itu saja friend..

Aku tahu kau ikhlas, dan aku tahu kau sgt happy with ur life now.. tp sebenarnya hati aku terusik.. I do understand what u have gone thru before... I wasnt there for u b4, but deep down aku hanya mendoakan yang terbaik utk sahabat2.. So susah ke utk doakan aku jugak...?

I'm sorry readers, entry kali ni aku EMO.. dan sesiapa yng jadi aku pon org tu akan jd emo jugak..

Every human beings wants to have a wonderful life, don't we?

2 comments:

Siti Azlina Abdul Aziz said...

wow ... memang mulut puaka tu...sabar jer la, ct pun pernah alami situasi macam tu...macam Mas tak per la juga ada reason sebab anak2 masih kecik..macam ct ni dah la tak der anak...lepas tu belajar pula terlebih sikit...alahai sakit telinga juga rasa nak menanah pun ada telinga ni...kita ni bukan malaikat nak sabar dengan mulut celupar orang, tapi insya Allah jom kita jadikan kata2 dia orang tu sebagai satu batu loncatan untuk kita lebih bahagia dan gembira hingga ke akhir hayat...take it as a challenge...:-)

Mrs.MH said...

Yupp CT.. mmg byk sabar jadi perempuan, ada ayat sumbang dilemparkan.. thanks for ur support.. realy appreciate that!