Thursday, December 8, 2011

Saya TAK KUTUK org Sabah, jangan salah anggap!

Regarding with my last entry, which was about my maid, ada 'silent reader' yang mengaku dia org Sabah,  sudah hantar personal email, accusing saya mengutuk org sabah.. Saya tak sangka ada yg salah anggap dan menuduh saya bukan2..  Tolonglah baca betul2 with my previous entry tu, yess she is a SABAHAN and not to forget, a MALAYSIAN too!

Saya tak 'specifically' kata org Sabah itu semua jahat, saya cakap MAID SAYA TU YANG BUAT PERANGAI! For your information,  saya ada ramai kenalan dan personal friends whom are SABAHAN too, tapi mereka xdela buat perangai mcm ni ok!

Blog adalah satu instrument di internet untuk share info e.g pengalaman hidup, luahan rasa/hati utk readers/bloggers yg lain.. Begitu la saya menggunakan teknologi blog utk saya menceritakan pengalaman pahit manis hidup saya dgn TIDAK mmbuat mana2 pihak pon tersinggung. Sudah terang2 saya katakan yg saya kesal dan sedih dgn attitude maid saya tu, dan  terbukti yg dia mmg mencuri our personal stuff, SHE BETRAYED OUR TRUST! Are u trying to explain that mencuri brg majikan itu tak salah ke?? ATAU saya tak patut ke post entri sebegitu kepada readers yg lain espc yg ada maid di rumah?? What if she's from other NEGERI, let say dari KEDAH or if she's an INDONESIAN, would u care to say anything about them??

TO WHOM IT MAY CONCERN, u know who u are: Kalau awak mmg terasa hati, dan terus menuduh saya sebegitu, saya da tak boleh buat apa .. I'm not saying that u cannot voice out apa u tak puas hati. Bagi saya apa yg saya share ttg maid saya di dalam previous entry adalah REALITI, saya bukan mereka cerita untuk jadi 'penyedap rasa' di blog ini..

Satu lagi apa yang saya tulis ttg maid saya tu adalah utk saya SHARE pengalaman of having MAIDS at home kepada readers yg lain, bukan utk saya seorang dan niat saya bertujuan utk kita semua lebih berhati2 dgn mereka ini tak kira dari NEGERI atau dari mana2 NEGARA MANA PON.

Last but not least, ya, saya reply di public, kerana di lubuk hati saya mmg tiada niat sebesar kuman pon ingin mengutuk orang SABAH dan juga kpd readers yg lain yg mungkin tersinggung dgn entri saya sebelom ini, PLEASE DON'T TAKE IT PERSONAL...

ADIOS.. Tepuk dada tanya selera...

4 comments:

izhar rezza said...

Biasalah tu akak... Maybe that "reader" kurang faham kot apa yg cuba akak ceritakan...

TO those "reader", im sabahan too.. cuba fahamkan dulu apa yg org tulis before go direct to your own conclusion..

Mrs.MH said...

thanks bro rezza.. hope that "reader" gets the clear picture.. :)

Siti Azlina Abdul Aziz said...

rasanya dia orang kurang faham...tak per la Mas yg penting Mas sekeluarga selamat dari manusia macam tu...

Ain Kalam said...

ambik indonesian ada issue.. ingat ambik 'malaysian' ok.. rupanya lebih kurang jugak masalahnya..

wish you all the best with maids.. what i used to do before, i took young maids from indo but keep them maximum 2 years. i change maids every 2 years so that kurang pening kepala.