Tuesday, December 16, 2008

Nombor 30 atau 3+0??

Salam semua..

FYI, I have just turned 30 last Dec 9th'08... Rasa macam x percaya la pulak.... Celebration xde la sangat... Aku dapatla hadiah istimewa dari WN, iaitu MP3 player... cantik & smthing useful for me, at least aku bule juga mendgr ayat-ayat al-quran sejak mengandung nih... Celebrate ngn family aku for dinner, biasalah menu yang 'standard' which are Sate dan Fried Kuey Teow .. Its one of my dad's fav menu... (bukan kene ikut selera b'day girl ke???)

OOO ye.. sebenarnya aku terkene flu on my birthday... Macamane bule kene FLU ni??

I went back to Melaka to celebrate Raya Haji with my dad's side of family... so hari tu, Melaka hujan satu hari, mungkin aku terkene tempias hujan di situ... Its been so delicate of being pregnant, x buleh salah sikit, kene tempias hujan sedikit, da demam... Sakit satu badan x ingat...!!! Triggers my mood swing too! it felt terrible sbb i felt my whole chest has been blocked & difficult for to breath as usual.. Suspense jugak aku, takut penyakit lain pulak yang datang...

Hmmm.. harap2 my baby is doing fine... biarla maknya yang sakit... Aku berjumpa dgn my fav doctor, she prescribed me a medicine for my flu, called MENTHOL CRYSTAL... whereby aku I have to sprinkle a bit of menthol crystal with a boiling water... Then I have to 'sedut' aroma campuran itu... After few mins, it soothes my chest & blocked nose.. It helps to reduce my tiredness & body aching... Thank GOD...

WN x dapat join aku ke Melaka sebabnya dia keje shift malam sebelom & malam pada hari raya haji... Tak sangka pula dia sekarang berjangkit penyakit flu selepas itu... he felt loya & nak muntah too... He got sick lagi teruk dari isteri yang sedang mengandung... ..kesian pulak aku tengok....

So skrg kami berdua masih lagi batuk dan selsema... InsyaAllah, we are about to recover soon... lagila musim hujan ni, lambat lagi nak pulih sepenuhnya...

BTW, I'm already 14 weeks pregnant now.. Alhamdulilah, da 3bulan lebih aku mengandung... Aku mempunyai masalah tidur siang dan malam... Mungkin perubahan perutkan yang semakin besar makes me feel soooo uncomfortable these days.. cant wait for my next medical check-up...

Okla.. thats all i can share my stories rite now... I miss my friends... Planning to have lunch with them tomorrow... Salam.. ;-)

2 comments:

Kak Long said...

salam mas, harap sihat2 sahaja. masih morning sickness yg teruk ke?

Mrs.MH said...

Salam kak long.. Alhamdulilah... morning sickness da xde... Cuma pening2 biasa je kadang2 :-D