Wednesday, December 17, 2008

What a BAD HAIR day for me...??? :-(

Salam semua sekali lagi...

guess what..? I got a CAR ACCIDENT today.... (not again... DUH!!!!)

Hari ini... aku jumpa kawan2/ex-colleagues from MIIM for lunch... Aku rindu betul kat diorang semua... Tak dapat jumpa semua, dapat jumpa suku pon jadila... hehehe.. So there were 4 of us, MF, FG, RJ & myself decided to go to the new JUSCO at Keramat AU2... Pegila makan di foodcourt kat situ... Cantik jugak Jusco baru ni, macam shopping complex Alamanda Putrajaya...

Dalam pukul 4 petang, aku decide nak balik... Badan terasa penat... Sempatla juga beli pisang goreng nangka di keramat AU3... Ingatkan nak makan sambil drive to home tapi hajat x kesampaian rupanya..

Aku seperti biasa akan lalu MR2 dari Setiawangsa ke Ampang... Then after the roudabout simpang AU3 aku nampak satu kereta Nissan Bluebird warna gold melulu keluar dari satu simpang.. Aku pulak memang x sempat break sebab aku agak laju dalam 4o km/j... Aku menyimpang sikit ke kanan, but still x berjaya untuk mengelak ... Then the car hit my car belah belakang (passenger's door on the left side)... GOSH!! Aku menjeritla dalam kereta.... Memang MAKI SUMPAH *^$# semuanya keluar dari mulut ku...

Aku tengok cermin rarreview miror, kereta tu ada follow belakang.. Its a WOMAN... Nampak macam bangsa India in mid-4o's...So, i gave signal so that she will stop & discuss more abt it... Aku berhenti & dia pun berhenti sekali... Aku tengok pintu belakang... ALAMAK!! teruk jugak makcik hentam kereta aku... Nak call WN, tapi I'm sure dia masih tido lagi sebab dia shift malam tadi.. Takpela aku settle sendiri selagi boleh...

Dia keluar dari pintu kereta, dia terus say 'I'M TERRIBLY SORRY, it was my mistake'.... She sounded like a foreingner... Dalam hati aku nasib baik kau mengaku kau yang salah.. Then dia terus tanya 'How can i help u?? Do we need to make a police report?? How shall we start?? Just tell me what to do, I'm not from here....' Hah!! My guess was right, she's a foreigner.. She's an Indian Canadian.. working with British Council... haaaa whatever!??!!

Aku masih bengang.. but i keep calm... She's been nice & accomodating.... So aku x tahu nak buat apa.. Fikir lecehla nak police report... Lagipon aku memang da penat... Aku cakap settle sini je la.. Just pay me for the damages... Habis cerita kat sini... So she said dia xde cash tapi she's willing to write a cheque for me... Aku mintakla dalam RM-toot... Bulehla belanja untuk ketuk sikit kat bengkel nanti... We exchanged phone numbers... bla.. bla...

Aku terus drive semula to home... Pisang goreng masih belom disentuh lagi... Balik nantila aku makan... Dalam hati aku nasib baik aku OK.. takde la teruk smpai cedera... Terperanjat tu masih ada lagi terasa sampai sekarang... Hope tomorrow will be a better day for me... Chowww... Salam....

No comments: